Kampanya Bütçesi Nasıl Planlanır?
Günlük Bütçe — bir günlük reklam için Joom'un hesabınızdan çekebileceği maksimum tutar. Çekilen tutar hiçbir zaman Günlük Bütçenizi aşmaz.
Bütçe Nasıl Planlanmalı?
Bütçenizi planlarken lütfen aşağıdakileri göz önünde bulundurun:
- Ürünlerinizin belirtilen stok miktarı. Eğer stoklar tükenirse reklam otomatikman yayından kalkacaktır. Bu yüzden ürünlerinizin depodaki stoklarını kontrol edin ve ürünlerin stoklarıyla ilgili doğru bilgi verin. Siparişi iptal eden siz olsanız bile tanıtımı yapılan ürünün satışı için ödenen ücret iade edilmez.
CPA Teklif Yöntemi Örneği (Satış Başı Maliyet)
Kampanyadaki ürünler |
Orijinal Fiyat |
SRG Teklifi
|
Günlük Bütçe
|
1 |
€10.00 | %12 | €150.00 |
Joom Ads kampanyası dahilinde yapılan her bir satın alma için yapılacak maksimum ödeme aşağıdaki gibidir:
Satış sayısı x SRG Teklifi x Orijinal Fiyat Satış sayısı x %12 x 10 EUR |
Ödeyeceğiniz nihai tutar açık artırmanın sonuçlarına bağlıdır.
LÜTFEN DİKKAT:
Kampanyada ne kadar çok ürün olursa o kadar fazla bütçe ayırmanız önerilir.
Nasıl YAPMAMANIZ gerektiğine bir örnek:
Kampanyadaki ürünler |
Orijinal Fiyat
|
SRG Teklifi
|
Günlük Bütçe |
10 |
€10.00 | %10 | €3.00 |
Her satın alma için ödeyeceğiniz tutar 10 EUR x %10 = 1 EUR. Bu durumda 10 üründen 3 satış yapıldığında sınıra ulaşmış olursunuz. Bu da tüm ürünlerin alacağı trafiği ciddi anlamda etkiler.
CPM Teklif Yöntemi Örneği (Gösterim Başına Maliyet)
Joom Ads kampanyanızı oluştururken CPM teklif yöntemini tercih ederseniz ürünlerinizin aldığı her 1000 gösterim için EUR (€) olarak hesaplama yapılır. Ödediğiniz nihai tutar ürünlerinizin tam olarak kaç gösterim aldığına bağlı olarak hesaplanır.
Teklif nedir bilmiyorsanız lütfen Nasıl teklif belirlenir? başlıklı yazımızı okuyun.
Örneğin aşağıdaki detayları içeren ve bir gün sürecek bir CPM Joom Ads kampanyası oluşturdunuz:
Kampanyadaki ürünler |
Orijinal Fiyat |
CPM Teklifi
|
Günlük Bütçe
|
1 |
€10.00 | €0.5 | €15 |
Bir gün içerisinde ürününüzün alacağı maksimum gösterim sayısı:
30 000 = (€15 ÷ €0.5) x 1000 |
LÜTFEN DİKKAT:
Nihai gösterim sayısı teklif değerinize ve bütçeye bağlıdır. Maksimum gösterim sayısına teklifinizle tüm açık artırmaları kazandığınız taktirde ulaşırsınız.
Bir günde alınan gösterim için yapılacak maksimum ödeme aşağıdaki gibidir:
(Gösterim sayısı x CPM teklifi) ÷ 1000. (Gösterim sayısı х 0,5 EUR) ÷ 1000. |
Joom Ads kampanyası dahilinde gerçekleşen tüm satışlar ödenecek tutara dahil edilmez. Ancak belirli bir zaman diliminde her satış size ne kadara mal olmuş görebilirsiniz. Örneğin bir günde 100 satış yaptıysanız bir günlük reklam için bir satışın size maliyeti €15 ÷ 100 = €0,15'dan fazla olmaz. Fakat kampanya yatırım maliyeti zamanla azalmaya başladıktan sonra bile iyi ürünlerin satılmaya devam edeceğini göz önünde bulundurun.
Ödeyeceğiniz nihai tutar açık artırmanın koşullarına bağlıdır ve €0,0005'dan az olabilir ama bu tutarı hiçbir zaman aşmaz.
LÜTFEN DİKKAT:
CPM Teklif Modu kampanyanız için günlük bütçenizi dikkatli bir şekilde belirlemelisiniz, Joom Ads sistemi gün boyunca ilgili gösterimleri almanız için elinden geleni yapacaktır ama bu ürünlerinizin satılacağı anlamına gelmez.
Yorumlar
0 yorum
Yorum yazmak için lütfen oturum açın: oturum aç.